Menu Sluiten

Review – Fujifilm instax mini 11

Like it? Share it!

Share on facebook
Share on pinterest
Share on whatsapp

Polaroid camera’s.. ik vind ze zo leuk! En zeker als fotografie fan, vind ik dit helemaal te gek! En wat is nou de beste polaroid camera? Vroeger – ja daar gaan we – was dit toch wel dé camera waar je – als je hem had – de show mee kon stelen. De eerste polaroid camera – ofwel de instant camera – kwam in 1948 op de markt en bracht toen zijn eigen film uit. Het afwerken van de foto duurde toen nog enkele minuten.. Lachertje, denken we nu. Want polaroid camera’s kunnen we nu overal easy aanschaffen voor een lekker prijsje. En ik moet zeggen.. ik vind het leuk, want dít is hoe je een foto maakt: na de belichting van de film wordt er een stuk papier mee in contact gebracht, het mengt zich samen met van alles en nog wat, en het ontwikkelt zich in – inmiddels – enkele seconden tot een foto. Ah, en ik als fotografie fan, ja, daar gaat mijn hartje wel sneller van kloppen, zo leuk!

Naast het dagelijks gebruiken van mijn iPhone gebruik ik ook een spiegelreflex van Nikon, en tot sinds kort is dit uitgebreid met een Instax Mini 11 van Fujifilm. En wat het ook nog zo leuk maakt – naast dat je er hele leuke ‘echte’ foto’s aan over houd.. is het prijsje. Ik heb de Fujifilm Instax Mini 11 aangeschaft bij bol.com voor 62 euro, exclusief het film papier. Ben je benieuwd wat ik van de camera van vind? Lees de review hieronder!

Review

Zoals ik zei heb ik de Fujifilm Instax Mini 11 gekocht bij bol.com, samen met het bijbehorende fotopapier van Fujifilm zelf. Let er wel op, dat je het juiste formaat fotopapier koopt, hier zitten verschillen in. Het ‘setje’ gaat per 10, dus na 10 foto’s zal de camera ook aangeven dat je fotopapier op is. Buiten dat de camera er natuurlijk súper leuk uit ziet, is hij ook nog lichtgewicht en klein!

Lees voor dat je hem gaat gebruiken de handleiding even, daar staan wat handige tips in. Trek bijvoorbeeld nooit het klepje open op de achterkant als je er nog foto’s mee kunt maken. Als je dit namelijk doet, gaat de film verloren en heb je mooie witte blanke foto’s. En dat wil je niet..

De camera is makkelijk in gebruik, en wat zijn de foto’s leuk die er uit komen. Het duurt een minuutje of 2 voordat de foto écht goed zichtbaar en verwerkt is.. maar het resultaat is te gek! De foto heeft een leuke vintage look en filter, en dat binnen korte tijd. Zeg maar dag tegen de doka. Of je ook foto’s kunt maken als het donker is? Ja. De Fujifilm Instax Mini 11 is door de nieuwe automatische scèneherkenning – én ingebouwde flitser – perfect voor op bijvoorbeeld feestjes waar het dus wat donkerder is. En voor de selfie liefhebbers onder ons, don’t you worry.. Ook aan jou is gedacht! Dankzij de selfie spiegel aan de voorkant van de camera, kun je precies zien hoe en wat.

De Instax Mini 11 is bij bol.com te koop in 5 verschillende kleuren, zoals baby blauw, lila en ice white.

kopen of niet kopen?

Kortom, ik zie alleen maar positieve dingen! Zit er een nadeel aan de camera of heb ik iets op te merken? Nee. Eigenlijk niet! Verwacht niet dat je high end quality foto’s gaat krijgen zoals bijvoorbeeld van je iPhone of een dure spiegelreflex camera.. Maar zover was je inmiddels denk ik wel. Dus, mijn antwoord? DOEN.

Fujifilm Mini 11

De Fujifilm Instax Mini 11 kost rond de 62,- euro en is onder andere te koop bij bol.com

Sale / Solden 2021Sale / Solden 2021